Doelgroepen
Kinderen
Als leerkracht lager onderwijs heb ik meer dan 16 schooljaren ervaring in het lesgeven aan en het begeleiden van kinderen: eerst als klasleerkracht, ambulante leerkracht en mediacoach, later als co-teacher (zorgleerkracht) en zorgcoördinator.
Ik heb al van heel dichtbij mogen ervaren dat kinderen heel ontvankelijk zijn voor de technieken die ik gebruik. Ze maken vaak met weinig woorden duidelijk wat het probleem is en hiermee gaan we dan aan de slag. Ze stellen zich weinig vragen waardoor ze snel verandering kunnen ervaren.
Verder heb ik als vader van 2 schatten van dochters ook al heel wat levenservaring. Tijdens mijn eerste jaren in het onderwijs zei mijn toenmalige directeur dat ik heel liefdevol en zorgzaam omging met de leerlingen, maar dat de echte feeling, het volledig afgestemd zijn erg vergroot wanneer je zelf vader wordt. Nu, 15 jaar later, kan ik dit alleen maar beamen.
Gewoon buitengewoon
Al heel mijn leven heb ik een bijzondere aandacht voor buitengewone mensen. Zo babysitte ik als tiener op kinderen met een beperking of gaf ik aan hen zwemles.
Meer dan 15 schooljaren heb ik als klasleerkracht, ambulante leerkracht of mediacoach leerlingen met een licht mentale beperking en/of ASS begeleid.
Door mijn ervaringen met buitengewone kinderen en volwassenen, hebben zij een bijzondere plaats gekregen in mijn hart.
Vaak kunnen ze moeilijk woorden geven aan hun emoties, gedachten of ervaringen. Hierdoor uiten ze zich op een verkeerde manier, lopen ze weg of klappen ze dicht.
Door enkele eenvoudige technieken komen ze snel tot rust, leven in liefde. Deze technieken kunnen ze later ook in hun dagelijkse leven toepassen.
Volwassenen
Tijdens mijn reis van innerlijke ontwikkeling heb ik de kans gekregen om heel wat processen en technieken met anderen te oefenen. Regelmatig kreeg ik complimenten over mijn rustige, aanwezige en warme manier van begeleiden. Ik merkte zelf dat ik hier veel voldoening uithaalde en bekwaamde me hierin.
Gedurende de opleiding tot holistisch coach en LTC-coach kreeg ik de kans om heel wat volwassenen te coachen. Tijdens de supervisies behaalde ik de IFC markers op PCC-niveau.
Verbinding staat voor mij centraal, ook in het dagelijkse leven. Zo organiseer ik samen met enkele buren verschillende verbindende activiteiten voor onze buurt. Denk maar aan een stratenfeest, een nieuwjaarsdrink of een wijkconcert.
Als mediacoach binnen het onderwijs heb ik meer dan 5 schooljaren ervaring met het opleiden en begeleiden / coachen van collega’s op vlak van media.